“If you don't know where you are going, any road will get you there.”
Syafiqah Wan Kamarudin

Saturday, September 24, 2011

Complete Me!

Assalamualaikum.
Hari nie ahad, kelas ada 1 jer pagi, lepas tu kelas batal.
happy kan? hee.
Balik rumah macam biasa mesti duduk depan benda elektronik nie.
Telah menjadi salah satu rutin harian. :)
Hari nie tiba tiba teringat kat family saya.
Betul. :(
Abah kata hari nie abah kena pegi kursus kat Awana Kijal. Mesti melalui jalan Dungun kan tapi tak dapat jumpa sebab jadual kami tak sama. Kijal dekat Kemaman kan, jauh jugak la.
Rasa kekok untuk bagitau benda benda yang melibatkan hati dan perasaan kat family saya.
Tu bagi saya la. Susah untuk mengekperasikan sayang saya melalui kata kata. Mungkin boleh diekpress kan melalui perbuatan.

Abah seorang yang nampak garang pada luaran tapi sangat baik hati.
Seorang yang well-organized dan komited dalam setiap apa yang dilakukan.
Setiap kali saya bagitau benda benda penting atau tarikh tarikh penting, abah akan selalu ingat bahkan dia pula yang mengingatkan saya. Abah seorang yang sangat mengambil berat dan selalu support dalam apa saja yang kami lakukan.

Ummi. Saya sangat rindukan ummi. :(
Ummi seorang yang happy jer. Pendengar yang sangat sangat baik. Ummi selalu jer ikut apa yang saya katakan even rela mengubah apa yang dia nak sebab saya kata taknak. hee. Ummi seorang yang juga sangat sangat mengambil berat dan sangat sangat baik hati.
Ummi selalu happy bila anak anak dia semua ada kat rumah.
Ummi akan selalu dan sentiasa memberi nasihat.
Ummi sentiasa datang berborak dan berbual dengan anak anak dia.
Ummi adalah yang terbaik. :)

Shahrul Ain aka Sulong. Seorang abang yang sentiasa mengambil berat. Sangat mementingkan family. Sangat boros dan tak kedekut. haha. Sulong juga seorang yang tak boleh nak sabar kalau nakkan sesuatu benda. Rela buat apa saja untuk mendapatkan apa yang dia nak. Senang untuk beri duit kat adik adik. Kadang kadang macam tak matured kalau bersama adik adik. haha. Dan senang juga diketawakan oleh adik beradik kalau mengimbau kisah kisah lama. hahaha. LUCU!
Kerja jap lagi boleh lah aku rasa gaji pertama mu. :)
Sekarang sudah 24 tahun, lagi beberapa tahun akan menamatkan zaman single.
Cepat cepatlah kawin dan dapat baby, aku tak sabar nak anak sedara! :)
Sayangi bakal isteri kamu seperti kamu menyayangi diri sendiri.
Dan jadilah ayah yang baik seperti kamu menjadi abang yang sangat baik terhadap kami sekarang. :)

Syahmi. Anak yang ke3. Lepas saya. Sekarang belajar kat Politeknik Johor. Jauh kan. Seorang hardcore fan Liverpool. You'll never walk alone.
Beliau akan jadi terlalu excited kalau berbicara pasal bola khasnya Liverpool.
Juga seorang yang sangat setia. Setia sesetia mungkin. Seorang yang mementingkan kekeluargaan. Sangat mengambil berat. Suka main main dengan adik adik. Juga seorang yang tak berkira dan tak kedekut. Syahmi boleh dikatakan api dalam adik beradik sebab agak cepat marah. Tapi cepat juga lah cool. Selalu suka bercerita kat saya pasal kehidupan peribadi dia.
Lepas nie, kamu akan jumpa seorang yang memang tertulis jodoh kamu dan dari situlah kamu akan tau hikmah di sebalik apa yang terjadi dan sedar yang apa yang diberikan adalah yang terbaik, okay? :)

Syahlan. haha. Yang ini seorang yang berhati lembut dan bunga. haha. Tapi bila dia marah, saya sendiri pun agak terkejut dan takut. Tapi syahlan seorang yang sangat sangat lah jarang marah. Selalu redha jer lah dengan apa yang berlaku. Biar pun saya kata apa pun kat dia, dia tak pernah nak marah. Senyap dan diam. Sengih dan mengakui sebab mungkin dia serabut dengan saya yang suka main main. haha. Dia rela batalkan date dengan kawan kawan kalau saya ajak dia pegi mana mana. Baik kan? Dan dia jugak sangat rapat dengan adik adik. Kadang kadang saya panggil dia bunga. haha. Syahlan ada gak nama timangan iaitu Alilik. haha.

Syahman. Adik lelaki bongsu. Tak banyak perwatakan since dia kecik lagi. Baru tingkatan 1. Selalu kena buli dengan kami yang dah besar besar nie. haha. Aman sangat sayangkan keluarga. Nampak sangat kerunsingan dia bila ada benda yang merunsingkan dia. Memang sangat sangat bersungguh sungguh bila melakukan apa apa kerja. Aman suka tersengih. Cakap jer apa apa, dia sengih jer. hee. Aman gak selalu kena puji dengan sedara sedara sebab dia rajin.
Aman, mesti pikir kakteh macam tak amek berat or tak ada perasaan kan. Kakteh sangat sangat sangat sayang kat Aman.

Last sekali, si bongsu, Syazana Alia. Happy go lucky. Suka menjawab apa yang saya kata. Even sekarang memang dia kurang takutkan saya sebab saya tak pernah serius bila kat rumah. Mungkin nie la akibatnya bila tak pernah nak serius kan. Adik yang umur 9 tahun nie pun tak takut langsung kat saya. Suka menjawab dengan benda benda yang kita sendiri pun tak terpikir. Memang sangat budak! haha.
Sangat manja. Selalu kena buli dengan abang abang dan kakak.
Saya akan buli dia sampailah dia menangis and last last, saya yang kena marah kat ummi. haha.
Rindu nak kejar Alia sambil buat muka monster sampai dia menangis. :(
Haa, Alia gak suka membodek ummi. Dan ummi selalu termakan bodekan dia. haha.
Alia, latest ujian bulanan hari tu dapat number 1 kan, kakteh cakap tahniah jer sebab poket kosong nak beli hadiah, tapi lain kali, kita g beli hadiah sama sama eh. :)

My Family, I want to be able to do many things for you.
Seriously, you are the reason I work hard,
the reason I exist in the world,
the reason I want to live happily ever after.
Thanks for being the reasons.
Thanks for giving me a good heart that allows me to feel gratitude for you.
Tolonglah selamanya jadi Vitamin saya. :)
Saya. Rindu. Sayang. Kamu.
Sangat sangat. Sangat. Sangat!


No comments:

Post a Comment