“If you don't know where you are going, any road will get you there.”
Syafiqah Wan Kamarudin

Friday, October 7, 2011

Hai Mainan Tidur

Assalamualaikum.
Mainan tidur atau dengan kata lainnya "Mimpi".
Semua orang mesti pernah bermimpi kan. kan.
Tak terkecuali lah juga dengan saya.
Tapi mimpi mimpi saya selalu yang mengarut dan tak masuk akal.
Kelakar pun ada. haha.

Semalam saya bermimpi.
Mimpi saya dihadiri oleh selebriti.
HAHA.
Selebriti bertuah yang hadir dalam mimpi saya tu ialah
ahli Girls Generation. Serius.
Tapi tak semua.
Separuh dari ahli mereka. Haha.
Taeyeon, Yuri, Yoona, Jessica.
HAHA.

Mereka datang ke kampung saya.
Siap pergi pasar minggu lagi. haha.
Yang tak tahan, saya memang sangat rapat gila la dengan mereka especially dengan Taeyeon.
Tak tahu kenapa.
HAHAHA



Saya dan Taeyeon siap berbual-bual lagi -

Pemimpi : Eh Taeyeon, awak g pasar minggu, tak ada orang serbu ke?
Taeyeon : Tak ada lah. Maybe orang-orang kat sini tak kenal sangat kami kot.

Pemimpi : Erm, ye kot.

Lepas tu, ada lah lebih kurang 10 orang datang kat diorang nie.
Mereka tengok saya and diorang sambil mulut terkumat kamit seperti mengatakan sesuatu.

Orang ramai : Eh, Pikah rapat gila dengan SNSD ye. bla bla bla.

Saya rasa memang sangat bangga gila la masa tu. Haha.

Lepas tu, saya bawak ahli mimpi saya tersebut ke rumah nenek saya. Haha.
Tapi tiba-tiba kan, Taeyeon nak pinjam shawl dari saya.
Saya bagi pinjam and dia terus pakai sebab dia hormat ahli keluarga saya. HAHAHA.
Taeyeon pakai shawl and siap berbual-bual dengan keluarga saya.
Lawa sangat dia pakai shawl. Serius.

Sedang duduk berbual-bual,
hujan turun.
Dengan secara tiba-tiba,
Taeyeon buang shawl dia and pergi main hujan!
Hahaha.
Saya pun pergi main hu jan jugak.
Tapi members yang lain still duk kat rumah nenek saya.
TAPI KENAPA SAYA RAPAT DENGAN TAEYEON? Haha.
Sampailah sekarang, bila saya tengok gambar Taeyeon and ahli-ahli yang lain,
saya akan rasa macam nie :

'Eh, aku baik dengan diorang nie'
HAHAHA.

Tersedar dari tidur,
Tersengih jer sorang-sorang,
Mimpi saya memang sangat mengarut kan?
^^

Yoona & Yuri


Jessica

Hai Encik Mimpi, tolonglah hadir dalam bentuk bermoral sket atau logik sket. erk. Atau hadirkan jejaka-jejaka tampan. HAHA.

Untuk Ahli Girls Generation :

Terima kasih kerana sudi hadir dalam mimpi saya.
Terima kasih kerana sudi bertandang ke rumah nenek saya.
Terima kasih kerana layan saya dengan baik sekali.

LAIN KALI, DATANGLAH LAGI. :)

2 comments:

  1. pikah & mimpi mengarutnya...nasib baik x bunyi sore time mimpi tu..x psl tubik bahasa korea kang...hahaha :)

    ReplyDelete
  2. hahaha. rugi aku tak ajak mu skali time tu or bawak SNSD g jalan jalan umah mu. Kalo dop gak, mesti mu leh tumpang tgk live mereka. hahaha.
    Lain kali kalo mimpi lagi, aku ajak g umah mu. hee.

    ReplyDelete